Cât costă un meniu de nuntă în 2023

Cât costă un meniu de nuntă în 2023

A venit vremea să te ceară în căsătorie și ai spus DA, atunci e momentul să te apuci din timp de toate detaliile începând de la sală, formație, prăjituri, flori, etc. Chiar dacă prețurile meniurilor au explodat mirii nu renunță la petrecerile fastuoase cu care să-și impresioneze musafirii. E drept că marea lor majoritate numărul invitaților a scăzut și acum tinerii se bazează în special pe persoanele apropriate, oameni cu care țin legătura dar și cu cei potenți financiar.

În acest articol vei găsi cam cât costă un meniu de nuntă în 2023 cu băuturi incluse sau cu băuturile de acasă.

Timpul dar și lipsa experienței organizării unui eveniment sunt cei mai mari dușmani, dar pentru acest eveniment important din viața ta există Event Planner care se va ocupa în detaliu de tot. Dar cu puțină organizare, vei reuși să găsești cele mai bune oferte, cele mai bune perioade și cea mai bună locație care să fie în ton cu tematica evenimentului tău.

Dar până la urmă cât costă un meniu de nuntă în 2023?

Pandemia dar și inflația au făcut ca prețurile să explodeze exponențial cu până la 50% în comparație cu anii anteriori și de aici creșterea substanțială a prețurilor la absolut toate serviciile.

Prețurile pot fluctua enorm, pentru că e una să faci in full sezon, adică în Iunie, Iulie și August, cam când toată lumea are concediu și este mai liberă în comparație cu începutul sau finalul sezonului, adică Aprilie, Mai, Septembrie și Octombrie. Un alt factor important care creste sau scade prețul este și ziua din săptămână, duminica este cu până la 20% mai ieftin pentru că majoritatea alegem să facem sâmbăta și agenții economici ca să atragă alte venituri merg pe rulaj cu un preț mai mic pe ziua de duminică. În restul anului veți regăsi prețuri de extrasezon și prin urmare se pot asocia cu zilele de duminică.

Un alt factor decisiv al prețului este locația, aș putea spune că acesta e poate chiar cel mai important când vine vorba de bănuții pe care trebuie să îi scoți din buzunar. E una să faci într-o sală care deja este în mare parte amenajată în comparație cu o locație exterioară unde manopera, mâna de lucru și logistica sunt mult mai costisitoare, plus că mereu trebuie ca locațiile care oferă nunți în aer liber trebuie să aibe o soluție de backup în caz de vreme nefavorabilă.

Furnizorii de servicii sunt și ei foarte importanți când vine vorba de prețul final al meniului, că până la urmă și florile, prăjiturile, cabinele foto, etc intră la calculul final al prețului. Prin urmare și furnizorii se aliniază și ei cu prețurile la vârfurile de sezon, de aceea recomand ca să încheiați contracte din timp, așa mai prindeți câte o reducere și bineînțeles și disponibilitate.

Primul lucru pe care ar trebui să îl faci când te apuci să organizezi de unul singur acest eveniment important din viața ta e să prioritizezi cheltuielile și prin urmare obligatoriu trebuie să îți așterni pe hârtie ordinea necesităților dar și importanța lor. Așa vei evita situațiile de disperare la costul final al evenimentului.

Majoritatea nunților fiind cu deschiderea petrecerii de după-masă spre seară, pentru aceste evenimente mirii optează pentru ziua de sâmbătă fiind precedenta zilei de duminică, zi în care omul poate să se odihnească în voie, ba chiar să-și revină din mahmureală.

Așadar știm cu toții că sâmbetele sunt cele mai râvnite zile pentru organizarea nunților, dar și cele mai costisitoare, ele se rezerva cu unul poate chiar doi ani înainte de eveniment și dacă vreți neaparat o zi de sâmbătă e bine să luați în calcul rezervarea locației din timp.

Unele costuri pot fi reduse astfel:

  1. Alege o formație decentă care să aibe în repertoriu muzică din toate genurile, care știe să facă atmosferă și care îți ridică oamenii de la masă în detrimentul uneia care știe doar muzica populară sau ușoară după caz.
  2. Alege să-ți faci propriile invitații de nuntă pe care mai apoi să le trimiți pe mail/whatapp/messenger/etc
  3. Florile musai trebuie să fie de sezon și dacă se poate chiar să le aduceți voi din grădina părinților, prietenilor, etc
  4. Crează și fă-ți propriile mărturii în ton cu evenimentul tău. Acum găsești n variante care ar putea să reducă considerabil costurile în detrimentul sticlei de rachiu și al caserolei cu prăjitură. Așa că puneți imaginatia la contribuție și fă-ți mărturiile din timp din produse neperisabile sau care nu necesită pastrarea lor la rece.
  5. Puneți toate cheltuielile pe hârtie și vezi ce scor ai, raportat la fiecare invitat în parte. Calculează chiar și drumurile care nu se mai termină, micile cheltuieli care la prima vedere par neimportante, absolut totul.
  6. Redu din numărul de feluri de mâncare, întotdeauna este prea multă și prin urmare se face risipă. Sau mergi pe varianta unui bufet suedez prin care mâncarea este scoasă afară în funcție de cât de mukt se consumă iar ceea ce rămâne poți lua la pachet și folosi a doua zi.

Prețurile la meniuri variază dar nu foarte mult, în general un preț mediu e de 85€ în care sunt incluse și băuturile iar ca și conținut al meniului de mâncare regăsim gustarea rece, gustarea caldă, supa/ciorba, friptura, sarmalele și bineînțeles desertul care conține de obicei Candy bar și tortul miresei. Dar puteți opta și pentru o variantă mai mie cost prin care să reduceți costurile cu eliminarea unui fel de mâncare sau a unor băuturi ori chiar să vă aduceți băuturile de acasă. Unele locații vă permit acest lucru, doar că se taxează service-ul adică manevrarea lor și manopera când vine vorba de cocktail-uri.

Scump sau nu, mirii nu renunță la cea mai importantă petrecere din viața lor și prin urmare depinde de noi cât de dispuși suntem să băgăm mâna în buzunare.

Acest articol este în parteneriat cu Domeniul Herneacova, iar în cazul în care dorești mai multe informații, le găsești pe www.Herneacova.ro sau la tel: 0744617982 Nicolaie Tomescu.

Leave A Comment

x

Register

Lost Password